تمامی مقالات

بهترین زمان برای تعویض بالش

بهترین زمان برای تعویض بالش

بهترین زمان برای تعویض بالش به عوامل متفاوتی مانند جنس بالش، وضعیت سلامت گردن شما، نحوه دوخت بالش و… بستگی دارد. در واقع هر فردی زمانی برای تمیز کردن محلی اقدام می‌کند که به صورت واضح کثیفی را مشاهده کند ولی در مورد بالش متفاوت است.

 

 

مشکلاتی که سلامت افراد را به علت استفاده از لحاف و بالش قدیمی تهدید می‌کند، تنها مشکلات مربوط به گردن و ستون فقرات نیست.

بلکه بروز آسم و آلرژی و بیماری‌های دیگر به دلیل تجمع انواع مو، عرق، پوسته سر، گرد و غبار و آلودگی و سلول‌های مرده پوستی است.

دانشمندان، توصیه می‌کنند در طول عمر مفید بالش افراد نسبت به شستشوی آنها با مواد ضد عفونی کننده و آب داغ اهتمام ورزند و آن‌ها را در معرض نور خورشید برای میکروب کشی قرار دهند.

از طرف دیگه عمر بالش‌ها بستگی به متریال داخل آن‌ها دارد مثلاً عمر مفید بالش‌های پر، پشم، الیاف-پنبه نهایتاً تا 18 ماه است ولی بالش‌های مموری فوم تا 3 سال هم قابل استفاده هستند.

محافظت از بالش

برای محافظت از بالش و افزایش طول عمر آن، بالش و روبالشی خود را به طور مرتب تمیز کنید.

شما باید هر بار که ملحفه‌های خود را می‌شویید روبالشی‌های خود را بشویید و بسیاری از بالش‌ها را می‌توان به صورت دوره ‌ی با ماشین شستشو و خشک کرد.

 

 

شاید مهم‌تر از همه، بالش‌ها برای حمایت از گردن و سر شما در هنگام خواب، تسکین تنش عضلانی و ارتقای تراز سالم ستون فقرات هستند.

بالشی که به مرور زمان صاف می‌شود، حمایت لازم را ندارد و ممکن است با احساس درد یا بی‌حالی از خواب بیدار شوید. افرادی که به پهلو می‌خوابند نیز ممکن است شانه‌هایشان را در اثر بالش صاف تجربه کنند.

اگر بالش شما پشتیبانی قبلی را ارائه نمی‌دهد، ممکن است بهترین زمان برای تعویض بالش باشد. روبالشی خود را حداقل هفته‌ای یکبار بشویید.

در آخر مواد مختلف دستورالعمل‌های مراقبت متفاوتی دارد. برای مثال بالش‌های مموری فوم ، بالش طبی و پر را نباید در ماشین لباسشویی بگذارید. روبالشی‌ها را هر 1 تا 2 سال یکبار تعویض کنید.

 

بهترین زمان برای تعویض بالش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *